-->

adsense

8 Mayıs 2017 Pazartesi

GENÇLİK HATALARI

Selamlar insan yaşını başını aldığında geçmişte keşke yapmasaydım dediği ne kadar çok şey olduğunu fark ediyor.Geriye dönmek mümkün olsaydı bunu da böyle yapmasaydım ya da yapsaydım dediğim şeyleri şöyle bir kafamda tasarladım.Belki benim Gençlik Hatalarım size yol gösterir düşüncesinden yola çıkarak blogumda yer vermeye karar verdim.Keyifli okumalar...

1-Genç yaşta makyaj yapmayın der herkes ben demiyorum iyi ki yapmışım.Çünkü makyaj genç ciltte mükemmel duruyor.Yaş ilerledikçe o 19 yaşımda yapmış olduğum makyajları asla yakalayamıyorum.Bir fondöten sürerdim cildim pırıl pırıl olurdu zaten bizim zamanımızda şimdiki kadar fazla ürün yoktu.Yüzümüzü allıkla boyutlandırmaya çalışırdık.Ve inanın şimdiki genç kızlardan çok daha hoş olurdu makyajımız.25 yaşına geldiğimde bir gün kalktım ve yüzüme her zamanki fondötenimi sürdüm fakat eskisi gibi durmadı.Sanki kuru kuru mat bir cildim olmuştu.Gençken fazla uyumadığımız için buna bağladım bu durumu fakat ertesi günde fondöten aynı şekilde durunca kozmetikçime gittim bu ürün bozulmuş dedim.O zamanlar Tokalon 2 numara pata krem kullanırdım.Fazla ürün yoktu zaten.Neyse yeni bir fondöten aldım ve tekrar sürdüm.Gene güzel olmadı ve işte o zaman dergilerde yazılan şeylerin doğru olduğunu fark ettim.Cilt 25 yaşından sonra elastikiyetini kaybeder.O gün bugündür bu acı gerçekle yaşamaya başladım.Gençken insan hep genç kalacağını sanıyor ama hiçte öyle değil.

2-25 yaşımdaki bu kötü tecrübemden sonra hemen beni bir korku aldı.Ne zaman kırışmaya başlayacaktım acaba?Bu korkuyla gece gündüz kremi ve göz kremi kullanmaya başladım.Ve bence cildime yaptığım en güzel şeyler bunlar oldu.O zamanlar gece kremi çok pahalı olduğu için alamadığım zamanlarda televizyonda bir mankenden duyduğum yöntemi uyguluyordum.Bebak acı badem kremini 2 günde bir gece kremi gibi sürüyordum.Göz kremini kullanmayı asla bırakmadım.Ve bu kremleri kullanmanın gerçekten faydasını gördüm.Şu an yaşıtlarıma bakıyorum ciltleri kuru pul pul dökülüyor.Benim eskiden çok yağlı bir cildim vardı.Sabah kalktığımda bir yağ tabakası olurdu sinir olurdum.Şimdi git gide kurudu ve çoğunlukla normal bir cildim var.Asla cildimde bir kuruluk olmadı.Göz etrafım minik minik daha yeni kırışmaya başladı.Bakım yapmayan yaşıtlarımın göz etrafı ve ciltleri gerçekten çok yaşlı görünüyor.Size tavsiyem genç yaşlarda bakım kremlerini kullanmaya başlayın.En azından 6-7 yıl kırışıkları geriye atabiliyorsunuz.

3-Saçlarımı 35 yaşımda boyatmaya başladım.Yaptığım en güzel şeylerden biri buymuş.Bir kere boyatmaya başladıktan sonra gitgide rengini açtım platin sarı yaptım.Bu arada saçlarım 2 kere yandı  şu anda da yeni bir yanık geçirdim ve saçlarım çok döküldü koyun püskülü gibi duruyor kısacık kestirmek istiyorum ama kısa saçı sevmiyorum.Sanırım kestirmek zorunda kalacağım çünkü çok yıprandı çok inceldi her tarayışımda kopup geliyor.Belki iyice kısaltıp bir peruk takarım bilmiyorum.Yeterki sarı saçlarım olsun:))Siz siz olun saçlarınızı erken yaşta boyatmayın her rengi denemeyin yaş ilerleyince saçsız kalabilirsiniz.

4-Kaşlarımı 31 yaşımda ilk kez aldırdım.Çok kalındı ve yüzüme karakteristik bir şekil verdiğini düşünürdüm.Bir delilik anında gidip aldırdım ve şimdi çok pişmanım nerde o gür güzel kaşlar bir parçacık kaldı yer yer döküldü.Küstürdüm onları yapmayın alırsanız da altları toplayın yazık etmeyin kaşlarınıza.

5-Gençlik yıllarımda uyurken makyajımı bir dönem çıkarmazdım.Yorgun olurdum ve ihmal ederdim.Cildimde garip bir şeyler çıkana kadar zararını fark etmedim.Sonra cildimi düzeltmek için neler yaptım genç bir cilt olduğu için kısa sürede düzeldi fakat bende bir korku oluştu.Bundan sonra cildimi jellerle ovuştura ovuştura temizlemeye başladım ve göz etrafım çok erken sarktı.Annemin göz etrafı çok daha geç yaşlarda sarkmasına rağmen ben şimdiden toparlama arayışlarına girdim.Aynı şekilde dişlerimi de çok sert fırçalamamdan dolayı diş etlerimde çekilme yaşadım.Lütfen nazik hareketlerle temizliklerinizi yapın bir tane cildiniz var.

6-Cildime yaptığım en büyük yanlışlardan biriyse sigara gibi kötü alışkanlıklardan geçiyor.Sigara cildin rengini koyulaştırıyor,sesi kalınlaştırıyor,dişleri sarartıyor.Çok kötü hala da bırakamıyorum gene de cildim dayanıyor,direniyor.Etraftan en çok duyduğum söz sigaraya rağmen cildin çok güzel.Bitirmeliyim bu konuyu aslında,çok yakında bir çare bulacağım.

7-Gençlik yıllarımda yüz yogası yapardım.Dergilerde gördüğüm bazı hareketleri her sabah uygulardım.Fakat kırışıklıklarım ancak 40 dan sonra çıkmaya başladı ve bende bu arada aman kırışmıyorum ki ben deyip ihmal ettim ve hareketleri unuttum.Keşke hiç bırakmasaydım belki çok daha geç kırışırdım.Çok işe yarıyor bir kitap almıştım ve ondaki göz kapağı kaldırma hareketini her krem sürüşümde yapıyorum.Üst göz kapağım yaşla birlikte düştü ve kalem sürdüğümde göz kapağıma dağılıyor fakat o hareketi yaptığımda bir nebzede olsa kalktığını fark ediyorum ve kalem dağılmıyor.Kendinize bir kaç yüz hareketi bulun ve her krem sürüşünüzde yapma alışkanlığını edinin.

8-Evinizde mutlaka bir bisiklet ya da sorunlu bölgelerinize yönelik bir spor aleti olsun.Her gün bu aletle çalışmayı alışkanlık haline getirin.Ben eskiden bisikletle 20 dakika çalışarak çok kolay kilo verirdim.Sonra nasılsa rahat kilo veriyorum diyerek ihmal ettim.Ve kilo aldım ne yazık ki bir şeyi unutmuşum 40 ından sonra eskisi kadar hızlı çalışmıyor metabolizma ve eskisi kadar enerjik olmuyorsunuz.İşten gelince bindiğim bisikletin artık yanından bile geçemiyorum yorgunluktan.Keşke hiç ihmal etmeseydim.

9-Evlenmeyi çok geç yaşlara bırakmayın bırakıyorsanız da yerinizde olsam art arda iki çocuk yapardım.Çünkü o hiç yaşlanmayacak gibi gelen vücut size bir sürpriz yapıyor ve yumurtalıklarınızda sorun çıkıyor dıştan ne kadar genç görünsenizde biyolojik saatiniz hızla çalışıyor ve çok istediğiniz bebeğinize çok zor sahip oluyor ya da hiç olamıyorsunuz.Gençken insan güçlü kuvvetli oluyor çocuk büyütmek sabır işi yaşla birlikte sorunlar büyüyor daha bir kafaya takıyorsunuz.Oysa gençken bu tür şeyleri çok daha kolay atlatıyor insan size tavsiyem henüz hayat renkli gelirken en az iki çocuk yapın.

10-Gençken arkadaşlar hayatımızda aileden çok daha önemli bir yere sahip oluyor  oysa yaş ilerledikçe arkadaşlarınızı birer birer eliyorsunuz.Çünkü bir çoğunun çıkara dayalı bir ilişki için yanınızda olduklarını fark ediyorsunuz.Gerçekten yanınızda olan aileniz ve eşiniz iyi bir eş seçmenizi tavsiye ediyorum.Hayat boyu beraber olacağınız kişi güvendiğiniz bir insan olmalı.Arkadaşlarınız için kendinizi çok yormanızı ve üzmenizi tavsiye etmiyorum.Bir çoğu çıkacak hayatınızdan kalsa kalsa iki üç tanesi kalacak.Lise arkadaşlarınızdan kopmayın çünkü hayatta tek çıkarsız yanınızda olan onlar olacaktır.Gençliğin en saf halidir onlar,aranızda para mevzusu olmaz çünkü hepiniz parasızsınız.Yalansız dolansız gerçek arkadaşlıklar lise yıllarından çıkar.


11-Bazen iyi ki gençlik yıllarımda çok gezmişim diyorum çünkü artık o müzik seslerini ve geç saate kadar takılmaları kaldıramam bu yüzden bol bol gezin.İleride evde çok oturacaksınız.

12-Gençken mutlaka yemek,temizlik gibi şeyleri öğrenin.Ben okuyorum yaa demeyin.Ben öyle dedim ve evlendiğimde ne kadar zorlandığımı tahmin edebilirsiniz.Bir evi çekip çevirmek çok zor.Hatta gençlik yıllarınızda bir bebekle ilgilenin ki az buçuk çocuk bakımını da öğrenmiş olun.

Evet şu anda aklıma gelenler bu kadar hatalar insanlar için daha bitmedi bir sürü hatalar bekliyor bizi önemli olan hepsinden bir şeyler çıkarmak.Peki sizin Gençlik Hataları nız neler yazarsanız çok mutlu olurum.Sevgiler...

41 yorum:

  1. O kaş hatasını bende yaptım üstelik lisede incecikti hemde :/

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir özet çıkarmışsınız. cilt bakımına erken başlamak, sigara içmemek!!! ve bol su tüketmek çok önemli. aslında her merak ettiğimiz ürünü cildimizde denememeliyiz de. şahsen ne kadar denediysem de sporu alışkanlık haline getiremedim, tek üşenmeden yaptığım şey mümkün olan her yere yürüyerek gitmek ve merdiven inip çıkmak. bunun bile çok yararı oluyor.
    her konuya merakımız kaybetmemek ve yaşı bir engel olarak görmemek de önemli bence. Bizde milletcek özellikle kadınlara yaş baskısı gereksiz fazla,'bu yaşta olmaz- bu yaşta olur mu-yaşına yakışır mı' gibi düşüncelerle sırf yaşımız yüzünden kendimizi istediğimiz bir konuda durdurmamalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim eksiklerimide siz tamamlamissiniz su icmek cok cok onemli ve benim hep unuttugum bir sey yas hic bir seyde problem olmamali haklısınız:))

      Sil
  3. yapılan en büyük hata ay ben çok gencim daha diyerek özellikle nemlendirici kullanmamak bence.. cilde çok iyi bakmak lazım yoksa bir anda bozuluveriyor ve sonra ne krem ne bir şey faydası olmuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genclige guvenmemek lazim bir anda gidiyor fark bile edilmiyor:))

      Sil
  4. Çok güzel tavsiyeler mutlaka dikkate alacağım :)

    YanıtlaSil
  5. 8 sonrasina katiliyorum, 8 den oncesini henuz tecrube etmedigim icin dikkate alıcam, cok guzel faydali bi yazi olmus gercekten. Tesekkurler^^

    YanıtlaSil
  6. Önemli olan hatalardan ders alıp bir daha tekrarlamamak.Yol gösterici bir paylaşım olmuş.Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  7. ben de platin yaptırıp saçları yananlardanım :)

    YanıtlaSil
  8. daha 40 olmadım ama hepsine katılıyorum .

    YanıtlaSil
  9. Yazını okuyunca hemen hemen tüm hataları kendimde yaptıgını garkettim maalesef ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes yapiyor ayni hatalari demekki:))

      Sil
  10. güzel eğlenceli bir yazı olmuş :D

    YanıtlaSil
  11. tamamiyle katılıyorum sözlerinize, cilt bakım ürünlerini kullanma konusunda da çok haklısınız, düzenli kullanıyorum ben de, yararlarını da görüyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Yazdıklarınızı okuyunca duygulandım. Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz :) maddeleri yapıp yapmadığımı sorguladım da sanırım iyi devam ediyorum. Spor yapmak, su içmek önemli ama vakit bulabilsek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim teşekkürler:))

      Sil
  13. Hem makyaj konusunda hem hayatla ilgili kendime dersler çıkardım güzel kelebeğim :) Makyaj çıkarmadan uyuyamıyorum ben öyle ki gündüz eve geldiğimde uyuyacaksam makyaj çıkarılır, cilt nemlenir o şekilde uyurum :)) Emeğine sağlık şahane olmuş kelebeğim <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım umarım yararlı olmuştur sağol:))

      Sil
  14. Amannn o ne der bu ne der...Hayat bunları düşünecek ve dert edecek kadar uzun değil.İyi ki de yapmışsın :)

    YanıtlaSil
  15. ancak bu şekilde güzel anlatılabilirdi

    YanıtlaSil
  16. Yazdıklarına katılıyorum ben bi de evlenince Bursa'dan İstanbul'a geldim tek çocuk olduğum için annem beni biraz aman boşver ben yaparım diyerek büyüttü ee tabi zorlandım.
    Çocuk sahibi kesinlikle 30'dan önce olmalı büyük oğlumu 27 yaşında dünyaya getirdim ikinciyi 33 aradaki 6 yılda bile insan değişiyor bunu anladım.
    Ve cilt bakımı kesinlikle 20'li yaşlarda hafif yapılı ürünlerle başlanmalı, ağır makyajlar yapılmamalı, saçlar boyanmamalı diye düşünüyorum.
    Ben çocuk sahibi olunca saçlarımı boyamıştım o da sırf meraktan yıllardır boyatmıyorum nasılsa beyazlarım çıkacak sık sık boyatacağım şimdiden yıpratmanın alemi yok diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya beyazlar bir doluyor saç boyatmak mecburiyet olunca çok sıkıcı oluyor hakikaten:))

      Sil
  17. hepsi o kadar gerçek ve harika tespitler ki, hangi birine yorum yazayım bilemedim. özellikle en güzel arkadaşlıkların liseden çıktığı gerçeği.. yalnızca erken yaşta yapılan makyaja karşı olduğumu belirtmeliyim. geçen gün 18 yaşında bir kız bir fotoğraf paylaşmıştı. eşimle bakıyorduk fotoğraflara. eşim yahu bu kız nasıl 18 olur ben 28-30 sandım dedi. gerçekten öyle gözüküyordu. biraz çocukluğunu yaşamalı çocuklar. 18 yaşında yapılan makyaj cildi yoruyor bence. 25ten sonra fondotön e başlanmalı sanki. tabi şahsi fikrim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii çok ağır makyaj değilde böyle cildini canlı gösterecek yaşına uygun makyajlar çok yakışıyor genç kızlara sevgiler:))

      Sil
  18. ya mesela ben çok çalışkandım hep sınıf ve okul birincisi oldum okullarda. şimdi komik geliyi banaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan bazen neden bu kadar çabalamışım diyor valla:))

      Sil
  19. Harika bir yazı. Hepimiz hatalar yaparak, bazen onlardan ders alarak bugünlere geldik. Bizi biz yapan bu hatalar değil mi? Çocuklarımıza ve bizden gençlere ''hatalarımızı siz de yapmayın'' desek de, onlar da kendi hatalarını yapacaklar. Tek tesellimiz, bu hatalarından ders alıp tekrar yapmamaları. Sigara için bir öneri: Kitabın adı: Sigarayı Şimdi Bırakın, hem de kilo almadan- Yazarı:Allen Carr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler mutlaka bakacağım:))

      Sil


Sitede yer alan yorumlar ve içerik yazarın kişisel ve objektif görüşlerini yansıtmaktadır. Blogda bahsi geçen ürünlerin okuyucular tarafından kullanılması halinde oluşabilecek sorun yada memnuniyetsizlikten dolayı yazar hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.


Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Aksine hareket eden blog ve siteler hakkında yasal işlem başlatılacaktır.