-->

adsense

13 Mayıs 2017 Cumartesi

ANNE OLUNCA ANLADIM


  Anne olunca anladım bir çok şeyi.

Aslında olmasa da olur derdim eskiden bir bebeğe bakabilecek güce kuvvete sahip miydim hiç bilmiyordum.Eşim çok istiyordu fakat etrafımızda olan bebekleri düşününce ikimizde öyle çok çocuk sever insanlar değildik doğrusu yani öyle kucağımıza alalım sevelimi bırakayım ağladıklarında aman biz gidelim modundaydık.

Sonra onca tedavi bir sonuç vermez ve vücudumu hırpalar iken her seferinde etrafa bu seferde olmadı demekten bıktım gerçekten artık tedavi lafı bile duymak istemiyordum.Ara verelim,uzunca bir ara diye karar verdik.Ve hayatın karmaşası içine tekrar atıldık aradan bir kaç ay geçtikten sonra bir gün mutfakta yemek yaparken bayılmışım,uyandığımda ne olduğuna hiç anlam verememiştim vücudumda garip şekilde geçmek bilmeyen enfeksiyonlar vardı.Yapılan testler sonucu şaşkınlıkla hamile olduğumu öğrendim.Gerçekten şaşırdım,şaşırdık.Onca tedavi işe yaramazken bir anda hiç bir şey yapmadan bir mucize eseri beklenen olay gerçekleşmişti.Yaşım ileri olduğu ve hayatımda ilk kez gebe kaldığım için doktorum devamlı gözetim altında tuttu beni.Her tarafa kıymetli bebek diye yazılıyordu haftada bir bitmek tükenmez tahliller yapılıyor ve en ufak bir şüphede hastaneye yatırılıyordum.

Bazen gecenin bir yarısı otururken bebeğin uzun süredir hareket etmediğini fark ediyor ve apar topar hastaneye giderek kalp atışlarını dinliyorduk.Bu arada 79 kiloya çıkmıştım elim ayağım burnum şişmiş yolda görenler beni tanıyamaz olmuştu.Bir gün yeğenimle yolda yürürken karşılaştığımız bir genç beni sordu yeğenime "Kelebek abla nasıl?"Hemen atladım buradayım iyiyim.Genç bana baktı sen o değilsin ki dedi.Yani anlayın işte o kadar çirkinleşmiştim ki tanınmayacak hale gelmiştim.

Ama hepsi bitecekti gün geldi sonuna geldik acilen hastaneye yatırıldım ve 6 yıllık bekleme sonuçlandı.O kadar fazla konuştum ki sezaryen sırasında doktorlar susmamı söyledi susamadım sonra uyuttular beni.Gözlerimi açtığımda oda da bir hemşire ve anestezi uzmanı vardı odada başka kimse yoktu.İlk sözlerim çok ilginçti"Bebeğin eşi nerde?"Hemşire bana garip garip baktı ne yapacaksın eşi çöpe attık dedi.Hakikaten napacaktım bilmiyorum ilk aklıma o gelmişti işte.Sonra anestezi uzmanı dediki"Çok güzel bir kızın oldu,sağlıklı ve çok tatlı."

Beni odama götürdüklerinde ilk kez bebeğimi gördüm.Uyuyordu minicik bir burnu ve ağzı vardı.Son derece sakin,huzurlu görünüyordu.Ve gerçekten güzeldi içimden vay be ne çocuk doğurmuşum dedim.Sonra uyandı gözlerini açtı menekşe renkli gözlere ilk baktığımda aşık oldum.O an dünya durdu işte.

Üzerinden tam 10 yıl geçti.Her gün yeni bir şeyler öğrendim o eski deli dolu kız yok artık.Hayat farklı bir yöne kaydı,farklı beklentiler içine girdim.Anne olmadan önce anlayamadığım her şeyi anlamaya başladım.Annemin yapmış olduğu bana tuhaf gelen hareketlerinin aynılarını yapmaya başladım.Küçük bir gülümsemenin dünyadaki en kıymetli şey olduğunu anladım ve ilginç bir şey fark ettimki insan annesi kendini hangi sözlerle seviyorsa aynı sözleri yavrusuna kullanıyor.

Kıskançlık gibi garip duygulardan kurtuluyor insan.Bir kere babanın hiç önemi kalmıyor daha önce evde ilgi odağı olan baba ilk zamanlar bu durumdan rahatsız oluyor sonra tabii ki durumu kabullenmek zorunda kalıyor çünkü anne ve bebeği arasına kimse giremez.Eskiden eşimin giyeceği bütün kıyafetleri akşamdan hazırlarken şimdi ne giydiğine bile bakmıyor,telefonunu kurcalamıyor,ikide bir arayıp eve neden geciktiğini sormuyorum.

Aşk denilen kavramın farklı boyutlarını fark ediyor insan.Böyle bir sevgi,aşk olamaz bu duyguyu insana kimse tattıramaz.Beni sakın bırakma tatlı kuzum deyip duruyor insan.

Gençliğimde biri bana bir insanın dışkısını yapmasını dört gözle bekleyeceğimi hatta inceleyip rengine kokusuna bakacağımı ve bir gariplik var mı diye düşüneceğimi söylese güler geçerdim.Ama oluyor bebeğinizin her türlü davranışını inceliyor yemek yediğinde dünyanın en mutlu insanı oluyorsunuz.Hasta olduğunda keşke o olmasa ben olsam diyor sabahlara kadar başında bekliyor,havale geçirmesin diye dualar ediyorsunuz.

Arkadaş çevrenizi bile çocuğunuza göre ayarlıyor çocuğu olmayan insanlardansa sizinki siyle yaşıt çocuğu olan arkadaşlar ediniyorsunuz.Yeterki sizinle birlikte çocuğunuzda eğlensin.İstekleri emir oluyor,ne isterse bir şekilde yapıyor onu mutlu etmeye çalışıyorsunuz.Bir gülümseme,bir minicik elin size dokunması delice ama dünyanın en mutlu insanı yapıyor sizi.Dünyanın bütün parfümlerinden daha güzel bir koku olduğunu anlıyorsunuz bir bebeğin kokusunun.Sabır diye bir şeyin varlığını öğreniyor ve seve seve sabrediyorsunuz uykusuz gecelere,yorgunluklara,şımarıklıklara.

Evde daha besleyici yemekler pişirmeye çalışıyor.Her gün meyve yediğinden emin oluyor ne kadar yorgun olsanız da eve geldiğinde yemesi için onun sevdiği kurabiyelerden yapıyorsunuz.Artık yaz tatili planlarını bile küçük yavrunuzun görmek istediği yerlere göre yapıyor dünyanızı onun üzerine kuruyorsunuz.Sinemaya sadece animasyon film izlemeye gidiyor,her türlü yeni oyuncak hakkında fikir sahibi oluyor,televizyonda çocuk kanalları izliyorsunuz.Bir de büyüyüp te internetten alışveriş yapmaya başladığında kredi kartınızı emrine veriyor,bu ayda kendime bir şey almayayım diyorsunuz.

Dışarı oynamaya çıktığında devamlı pencereye gidiyor,bin bir türlü tavsiyede bulunuyor,aklınıza gelen kötü şeylere rağmen çocukluğunu yaşasın da istiyorsunuz.Sizin yapamadığınız her şeyi o yapsın istiyor fakat hiç biri gerçekleşmediğinde onun da kendine göre özellikleri olan bir birey olduğunu anlıyor ve zorlamayla sizin istediğiniz mükemmel insan olamayacağını fark ediyorsunuz.

Topuklu ayakkabıyı giymeyi bırakıyor ve koca koca çantalarla gezmeye alışıyorsunuz.Yanınıza mutlaka ıslak mendil,su,yara bandı,bisküvi gibi acil durum malzemeleri alıyor,hayatınızı ona göre şekillendiriyorsunuz.

Anne olunca daha bir fark ediyor insan şehit annelerinin acılarını ta yüreğinde duyuyor ızdıraplarını.Canını seve seve vereceği bir varlık var artık dünyada başına bir şey gelmesin,hep gülsün mutlu olsun onu cam fanuslar içinde büyüteyim görmesin dünyanın kötülüğünü,pisliğini,acılarını diyor insan.Annelik anlatılamıyor,annelik yaşanılıyor.Bir çocuk doğduğunda bir anne doğuyor.Anne olunca anladım bir çok şeyi.

Dünyadaki yaşayan,vefat etmiş,hasta,sağlıklı,fedakar,yorgun,mutlu,mutsuz,sorunlu,haksızlıklara gelmiş,ezilen,yaşamaya çalışan,başka sorunlarla boğuşan,kadın olmuş,olamamış,sevilen,sevilmeyen,mücadele eden,doğru yolu arayan,aklı karışık ama sevgi dolu bütün annelerin anneler gününü kutluyor ellerinden öpüyorum.


40 yorum:

  1. ayy kıyamaaam nefis yazmışsın yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Tam analığı, o ülvi hissləri xırdalığına qədər anlatan çox gözəl bir yazı olmuş. Rəbbim bənövşə gözlü qızınızı sizə çox görməsin. Hər zaman qürurunuz, sevinciniz olsun. Analar gününüzü də ürəkdən təbrik edirəm.♡♡♡

    YanıtlaSil
  3. Sevgili kelebeğim bu çok duygusal çok tatlı bir yazı,duygulandırdın beni de arkadaşım Rabbim yavrularımızı bize bağışlasın isterse de inşallah versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canim senin begenmen benim icin cok önemli biliyorsun sevgiler 💘

      Sil
  4. ÇOk duygusal bir yazı olmuş çok beğendim.Bu arada iadeyi ziyarete geldim bende sizi takibe aldım.😃

    YanıtlaSil
  5. Mükemmel bi yazııı :)
    Ulvi,inanılmaz bi his annelik.Annelerimizi hep sevelim! ^_^

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık ne güZel anlattin kelebek..

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar duygulu ve güzel bir yazı olmuş yüreğinizden dökülen satırlar içime dokundu :( Hele ki Şehit Annelerimizi Okuyunca daha bir kötü oldum :(Ne denir ki O yürekleri Her gün kor bir ateş gibi yanan ..O Fedakar Yüce Gönüllü Senin Ve Tüm Annelerimizin Anneler Günü Kutlu olsun Dilerim Güzel Evladınla Daha nice güzel Ömürler geçirmen dileğiyle Canım benim Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Cok guzel bi yazi olmus canim, duygulanarak okudum. Anneler gunun kutlu olsun

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel anlatmışsınız.Anne olunca anlıyoruz birçok şeyi.Kaleminize sağlık.Sizin ve tüm annelerin anneler gününü kutluyorum.:)

    YanıtlaSil
  10. Çok duygulandım yazınızı okurken, çok güzel anlatmışsınız bir annenin duygularını, evlatlarımıza Allah sağlık ve mutluluk versin, Anneler gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  11. Annelik herşeye bedel. Ne kadar güzel anlatmışsın canım. Rabbim çocuklarımızı bizlere bağışlasın. Tüm annelerin anneler günü bir gün değil hergün özel olsun. Sevgilerimle 😘 😍 😄

    YanıtlaSil
  12. Nasıl da güzel bir yazı olmuş içim cız etti, Allah isteyen herkese nasip etsin yavrunuza da saglıklı uzun ömürler versin😘

    YanıtlaSil
  13. Anne olunca dünyaya farklı bir açıdan bakıyorsun, hayatını ona göre ayarliyorsun.yasamayinca anlamıyorsun. Allahım isteyen bakacak gücü olan herkese nasip etsin. Çok güzel paylaşım olmuş. Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ediyorum okuduğunuz için:))

      Sil
  14. Okudukca kendimi buldum ve benim gibi herkes de bulacaktır eminim.Zorda gelse gelmis ya bu prenses cok akür Rabbimin hikmetinden sual olunmaz.O biti demeden de bitmez hic birsey.Rabbim saglik sıhhat versin hep beraber böyle güzel tablolariniz olsun hayatta 💕😘 cok tatliymis masallah Allah bagislasin

    YanıtlaSil
  15. Canım Allah ayırmasın çok daha güzel günler görün inşallah

    YanıtlaSil
  16. ben de yeni hamişim :) bu duyguyu yaşamak gerçekten çok güzel

    YanıtlaSil
  17. Bazen hayatımı anne olmadan önce ve sonra diye ikiye ayırıyorum bir kere özgürlüğü unutmak gerekiyor bir nevi gönüllü tutukluluk ama tarifi olmayan bir duygu Allah isteyen herkese evlat nasip etsin.
    Bir öpücük bir gülücük acıyı geçirir deseler inanmazdım ama geçiriyormuş hayatın tüm acılarına, zorluklarına katlanma sebebi kıkır kıkır gülümsemeleri oluyor.
    Allah hepimizin evlatlarına sağlıklı ömür versin hep iyi günler görsünler inşallah:)

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş canım yazı :))

    YanıtlaSil
  19. Kelebeğim ne kadar güzel yazmışsın ben de anne olsam bebeğim beni sevmezse diye korkuyorum çünkü şimdi çocuğuma yapmam dediğim şeyleri yapıp kendimden kaçırırsam korkusu... Eminim çok güzel ve iyi kalpli bir annesin kelebeğim, anneler günün kutlu olsun ve hep sevdiklerinle ol canımın içi <3 :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım senin bebeğin çok şanslı olacak senin kadar mükemmel bir anne onu vatana millete hayırlı bir evlat olarak yetiştirir eminim sevgiler:))

      Sil
  20. Ne kadar güzel yazmışsın duygularını kelebek :) Ben de evlendikten 4 yıl sonra sahip oldum bebeğime ve dediğin gibi kıymetli bebek olarak geçti her kayda.
    Nasıl başka, nasıl güzel bir duygu tarif edilemez. Allah onlara hep güzel günler göstersin :)

    YanıtlaSil


Sitede yer alan yorumlar ve içerik yazarın kişisel ve objektif görüşlerini yansıtmaktadır. Blogda bahsi geçen ürünlerin okuyucular tarafından kullanılması halinde oluşabilecek sorun yada memnuniyetsizlikten dolayı yazar hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.


Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Aksine hareket eden blog ve siteler hakkında yasal işlem başlatılacaktır.