Selam eski bloggerlar artık bloglarına pek uğramaz ihmal ederken yeni bir sürü blogun açılması çok ilginç.Bir çoğu ilk heves açılıp sonradan "Ölü Blog" olarak bırakılmasa gerçekten güzel olur.Bana bloggerlık ve blog ile alakalı bir çok soru geliyor bunları bu yazımda cevaplandırmak istedim.Sorular en çok  instagram üzerinden geliyor.Mail adresimden gelen sorular daha çok kozmetikle alakalı sorular oluyor ve takipçilerimden geliyor.Aslında onları da daha sonra derleyebilirim.İnstagramdan sonra bir çok yeni blog açıldı ve bunların bir çoğuda oldukça ciddi ve başarılı bence.Ama bazıları son derece sinir bozucu olabiliyor da.Mesela size bazı sorular sorabilir miyim diye başlıyorlar ve sonra

1-Kozmetik üzerine blog açtım ama öğrenciyim param yok nasıl makyaj malzemesi edinebilirim?

Cevap:Arkadaşlar kozmetik blogu açmak için mutlaka bir bütçeye ihtiyacınız olacaktır.Bu blog para harcamadan inanın dönmez mutlaka bir şeyler almalı ve denemelisiniz.

2-Peki siz kullanmadığınız ürünlerinizi bana yollayabilir misiniz?

Cevap:Ben kullanmadığım ürünlerimi çevremdeki akrabalarıma ya da arkadaşlarıma veriyorum.Son kullanma tarihi geçince de atıyorum.Ayrıca başkasına ait malzemeleri mümkün oldukça kullanmanızı tavsiye etmem.

3-Peki size bu firmalar nasıl ürün yolluyorlar?

Cevap:Firmalar ürün yolluyor ama öyle abartılacak kadar değil.Tamam bazı blogger arkadaşlara çok fazla ürün gidiyor nasıl oluyor bende anlamıyorum ama sanırım firma firma mail atıyorlar.Bu hiç hoş bir hareket değil bence blogumun kalitesini düşünmek durumundayım.Tamam bana bir ajans mail atar ve ürünümüzü denermisiniz derse kabulümdür.Ya da olur ya yeni bir ürün çıkmıştır ve çok merak edersin deneyebilirmiyim diye bir iki sefer mail atarsın ama her firmayı taciz etmek hiç hoş değil.Önemli olan blogger listesine girmek bu da ancak senin ciddiyetinle olabilir.

4-Peki firmalara çekiliş isteğiyle yaklaşsam?

Cevap:Olabilir çekiliş yapmayı düşünüyorum diyebilirsin onlarda düşünürse bu gerçekleşebilir.Fakat yerinde olsam adı sanı belli olmayan her firmaya çekiliş yapalım diye yazmazdım.Çünkü bu tür çekiliş yapan bir kaç arkadaşın başına gelenleri gördüm.Çekilişinde bir adabı vardır.Çekiliş etik kurallarını bilmeyen bir firma seni güç durumlara sokabilir.En basitinden çekilişi kazanana kargo parası ödetebilir ya da defolu ürün yollayabilir.Arkadaşlar mutlaka kendini kanıtlamış ciddi firmalarla bu tür çalışmalar yapmalıyız.Bizim emeğimiz o kadar ucuz değil.

5-Peki blogger etkinliği yapsam firmalar ürün yollar mı?

Cevap:Blogger etkinliği yapmak o kadar kolay bir şey mi?Bir kere firmalar kimler geliyor,kaç takipçileri var diye araştırmıyor mu? Ya buluşulacak yer nasıl ayarlanacak?Bu iş için bir bütçe ayrılması gerekmiyor mu?Bilmiyorum istersen bir dene ama ben hiç girmezdim.Bu konuda çok fazla bilgim yok ama çok zor olduğunu düzenleyen arkadaşlardan duydum bir ay evden çıkmayıp kargo bekleyeni vardı.Birde bütün detayları öğrenip ürün yollamayan firmalar,eksik ürün yollayanlar,geç yollayanlar of daha neler neler.Bence zor bir iş.Ben hiç etkinliğe gitmedim.Ama giden arkadaşları takip ediyorum genelde aynı firmalar ürün yolluyor ve zaten bu ürünleri kullanmış olduğumdan artık etkinlikler bana çekici gelmiyor.Ancak yeni birileriyle tanışmak için gidilebilir.

6-Üye sayım artsa beni firmalar farkedebilir?Nasıl artacak?

Cevap:Blogda  üye sayısı bazen haftalarca artmıyor.Bunun bir hilesi falanda yok.Sık ve kaliteli yazı girersen artabilir.Bilmiyorum benim üye sayım çok yavaş artıyor.Aslında firmalar üye sayısından çok sayfa kalitesine bakmalı.Tasarımı nasıl,fotoğraf kalitesi nasıl,kurduğu cümleler etkileyicimi ama gördüğüm kadarıyla bazı firmalar hiç üye sayısına bile bakmadan hediye yolluyor.Çok ilginç gerçekten.

7-Blogumu geliştirirsem para kazanabilirmiyim?

Cevap:Kazanan varmıymış ancak duayen bloggerlar olabilir.Blog bir hobidir para kazandırmaz en fazla ayda yılda bir bir firma denemen için bir ürün yollar o kadar.Bilmiyorum benim böyle bir arzum ya da çabam yok etrafımda da para kazandım diyen kimseyi görmedim.Bloglar boş zamanlarımızı değerlendirmek için hoş bir hobi sadece ve biz ona para harcıyoruz.Tasarımını yaptırıyoruz,yeni kozmetikler alıp deniyoruz.Ne olur bu güzel uğraşın içine parayı sokmayın.

8-Tasarımını kim yaptı?

Cevap:Bu soru bana çok sık geliyor.Tasarım Masalları adlı bir blog yaptı.Mail attım çok soru gelince ne yazık ki artık yapmıyormuş.Ama zaman zaman yapan arkadaşları görüyorum üstelik çok uygun fiyata eğer bloguna değer veriyorsan mutlaka güzel bir tasarım yaptır inan sonra hiç çıkamayacaksın ordan unutma "Yarattığın dünya yaşadığın dünyadır."Ben yıllardır aynı tasarımı kullanıyorum artık benle bütünleşti ve en güzel tasarım yarışmasında derece bile aldım.Seviyorum blogumu.

Bunlar sinir bozucu sorulardı daha sonra diğer gelen sorularıda yayınlarım.Son söz olarak diyorum ki sırf ürün gelsin diye blog açmayın arkadaşlar üzülürsünüz,yazık olur emeğinize.Sevgiler...


37 Yorumlar

  1. Sizin gibi usta bloggerlardan öğreneceğim çok şey var :) çok bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkürler
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim sağol ne ustası hala öğrenen acemiyim ben ama seni takipteyim devamlı yazı girerek okutuyorsun kendini öpüyorum:))

      Sil
  2. Hobi olarak gercekten severek yapilmazsa ve belli bir butceniz olmazsa gercekten zor blog yazmak.Ben de elimden geldigince süreklilik yaratmaya calisiyorum blogumda, düzenli her hafta yazi girmeye gayret ediyorum. Simdiye dek hicbir firmadan birsey istemedim ama bunun aksini iddia eden o kadar cok dm aldim ki canimi yaktilar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya instagramda bir de öyle bir şey al başarılı bir yükseliş grafiği çiziyorsun seni zaten hep takipteyim üstelik şunu nasıl yapıyım diye devamlı bu işe yıllarını vermiş insanlardan akıl alıyorsun ve o yolda devam ediyorsun.Ama o ortamda devamlı takipte olan insanlar var azıcık yükseldinmi hemen seni yerin dibine batırmaya çalışıyorlar bana da oldu bir kaç kere sen kimsin ki bu kadar takipçin var bu yorumumu silme diye yazanlar çıkıyor arada.Benim bir iddiam yok hobi olarak yapıyorum ama üç yılım doldu artık az da olsa tanıyanlar var ve çok kötü bir blogger olduğumuda düşünmüyorum kendi çapımızda yazıyoruz işte.Neden birileri böyle yapıyor hiç anlamış değilim hakikaten.Sen üzülme instagram acımasız hep bizi üzecek birileri çıkacak canım bu arada diğer yorumunu gördüm ama yanlışıkla sildimmi bilmiyorum bulamıyorum yorumu güzel sözlerin için teşekkürler tatlım:))

      Sil
    2. Senin gibi deneyimli birinden bunlari duymak beni motive etti. Ben herhalde yapi olarak ve isimden dolayi surekli arastirip sorgular dogrusu ogrenmek icin hep sorular sorarim. Her zaman beni cevapsiz birakmadim yardim ettin cok tesekkur ederim. Diger yorumda demistim ki, iyiki döndün senden ögrenecek cok seyim var :)

      Sil
    3. Canım benim bir tanesin sağol:))

      Sil
  3. Güzel sorular ve açıklayıcı cevaplar. Dönem dönem benzer sorularla muhatap oluyorum. Aşağı yukarı verdiğim cevaplar aynı.
    Hele hediye için blog açanlar açmak isteyenler var ya, hepsinden midem bulanıyor.
    Kozmetik Bloglarına giden hediyeler çok kişiyi rahatsız ediyor ama şunu belirtmeliyim; firmanın gönderdiği x marka ruj 15 lira ama o bloggerın tanıtmak için satın aldığı MAC ruj 60 lira. Sanırım burada anlatmak istediğim anlaşılmıştır. He bu arada gerçek kozmetik bloglarından bahsediyorum. Kolpacılardan değil. Ben bir yaşam bloguyum ve buna rağmen kozmetik ürünlerine harcadığım paranın hesabı yok.
    Bir yorumdan bir post çıkacak nerdeyse en iyi burada keseyim. Tekrar hoşgeldin, bloguna evine. Bol bol misafirliğe gelirim artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanırmısınız bu konuşmanın aynısı bir yeni bloggerla aramda geçti.Ben ona anlatmaya çalıştıkça onun tek ilgilendiği nasıl bedava ürün gelir banaydı.Destek olsun diye bir süre takip ettim falan ama sonra kalitesiz resimleri ondan bundan bulduğu çoğu kullanılmış ürünleri görmekten midem bulandı ve takibi bıraktım.Ben tatilde aldığım ürünleri bir ay saklayıp kullanmıyorum ki eve döndüğümde tertemiz resimleyim sonra kullanıyım.Takipçiye saygısızlık bence pislenmiş ürünleri resimlemek üstelik iyi bir fotoğraf makinesi de alması gerekiyor bir bloggerın flu resimleri kim görmek isterki.Birde bakıyorsun blogger takip ediyim diyorsun sonra beğenmiyorsun hiç bir resimini ya da yazısını takipten çıkmak hakkın değilmi.Hemen dm atıp bu arkadaş beni nasıl takipten çıktın ama bende seni takip ediyordum diye hesap sordu.Bende etme takip mecburmuyum senin resimlerine bakmaya dedim.Bunuda anlamış değilim herkes birbirini takip etmek zorunda değil neden yeni arkadaşlar bunu bu kadar büyütüyor bilemiyorum.Yazdıklarınıza bayılıyorum bu arada sık sık bende sizi ziyarete geleceğim:))

      Sil
  4. Yazdiklarina sonuna kadar katiliyorum canim..Blog emek ister çaba ister..

    YanıtlaSil
  5. sırf bloga yazı girmek için kozmetik almak hem bütçeye zarar hem mutluluk vericek bir şey değil diye düşünüyorum.Ben sevdiğim için kozmetik alıyorum ya da alışveriş yapıyorum sırf bloga yazı grıyım dıye değil.Son sıralar özellikle vloggerların kazandığı paralardan özenilerek bu işler yapılmaya kalkışılıyor ben eski bir blogger değilim açıkcası bu işten para kazanıldığını hiç bilmeyerek girdim.Deli gbi para kazanıyorum diyen de duymadım.Kafamı dağıtmak için yzı yazıyorum başkalarına yardımcı olmak için ve bu gerçekten kafamı dağıtıyor rahatlıyorum.Yeni bi bloggerım ama benimde tavsiyem seviyorsanız yazmayı hemen açın br blog ve yazın ama para kazanmak istiyorum diyorsanız boşa vakit harcamayın derim .Çok güzel yazmışsın eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım gerçekten güzel bir hobi insanın bütün sorunlarını unutturuyor.Ama para kazandıran değil para harcatan bir hobi bu bunu bilmek gerek:))

      Sil
  6. Yukarıdakı ılk 3 soru banada gelıyordu bır ara sıkça :/ Ciddi anlamda sinir bozucu ama, genede cevap veriyordum tabi.Ilk sorudakı blog açtım cumlesının dışındaki Ogrencıyımle başlayıp devam eden soru şeklıyle,blog açtım tarzında gelmedi hiç, eklemeden edemedim:)) Birde gerçekten senınde dedıgın gibi bütçe olmadan olmaz , bunun dışında bunlara ayıracak zaman ve yaratıcılıkta şart tabiyi.Benim bile olduğu halde artık yazacak birşey bulamamam mesela,çünkü bir yerden sonra elindeki bütün kozmetik ürünlerini tüketmiş bloğa yazı halinde dökmüş oluyorsun ve üretecek yazacak birşeyin olmuyor.Ee sırf yazı olsun diyede almak istemeyebilir insan,gerçekten ihtiyaçsa alınmalı bence bloğa yazı olsun diye değil. Firmalar gönderiyorsa ne ala ne hoş ne bal olur du tabiki orası da ayrı bir konu.! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok doğru gerçekten ihtiyaçsa alınmalı ama biz kozmetik aşıkları aldıkça alıyoruz zaten bu yüzden blogumuz var bir ruj bir rimelle yetinseydik zaten hiç heveslenip açmazdık.Ben gittiğim her yerden bloguma hediye alıyorum dolayısıyla kendime kullanmadıklarımıda elimden çıkarıyorum bazen koyacak yer bulamıyoruz.Bu bambaşka bir aşk:))

      Sil
    2. Tabıkı o aşkla açıyorsun zaten benım açma amacımda başından beri kullandığım ürünleri başkalarıyla paylaşmak onlar için bir fikir olmasıydı halada öyle!, ama nezaman çalışıp para kazanmaya başlıyorsun o zaman paranın kıymetini daha da iyi anlıyorsun, çalışmayan çok anlamıyor açıkcası,çalışıp ailesi çok varlıklı olanda hiç anlamaz harvurup harman savuruyor :| o bakımdan uzun bir süredir kozmetik diyetine girdim diyebilirim,mantıklı şeyler, kaliteli ve bende olmayan renklerde ürünleri almaya çalışıyorum. Herkese tavsiye ederim, kozmetiknefsiyle savaş adını verdim bu duruma :)))

      Sil
  7. İlk açtığım günlerim geldi aklıma çok heyecanlıydım emeklerini paylaşan hanımları görünce ne güzel böylece daha bir ölümsüzleşiyor yapılanlar diye düşünmüştüm. oğlum yardım etmişti ilk sonra google la pek bir sıkı fıkı olduk her şeyleri öğretti bana:))))
    Paylaşmak samimiyet ilk amaç olmalı işe daha baştan sermaye gözüyle bakılırsa şık olmuyor .
    Bir de blogları kopyalayan terbiyesizler olmasa keyfim tavan yapacak ama işte can sıkıcı olaylarla da karşılaşıyoruz.
    Lütfen hangi dalda olursa olsun başkalarının emekleriyle nemalanmasınlar çok kırıcı oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları hiç sormayın birileri uğraşşsın dursun onlar alıp yayınlasın bunun verdiği zevki de ben hiç anlıyamıyorum çok ayıp hakikaten

      Sil
  8. Çoğu makyaj bloğu bence bu sebepten ötürü açılıyor. Bedava ürün almak için. Ama o niyette olanların bloğu kısa süre sonra atıl duruma düşüyor umduklarını bulamadıkları için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok doğru diyorsun sanki blog açınca hemen hediyeler yağacak gibi düşünüyorlar sanırım bazıları blogların bir tek gelen ürünlerle yayın yaptığını sanıyorgerçekten çok ilginç:))

      Sil
  9. Hepimizin maruz kaldığı sorulara ne kadar da güzel cevaplar vermişsin. Emeğine sağlık :*

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel anlatmışsın, kalemine sağlık. Blog yazmak hiç kolay değil ve bana göre sadece bir kaç fotoğraf yayınlayıp "bi de burasından çektim" yazıları da hoş değil. Pişmek gerekiyor, pişerken de araştırmak gerekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısın çok zor ama zevkli bir hobi:))

      Sil
  11. Hepimizi üzen ve güç durumda bırakan sorular..Tüm cevaplarınıza katılıyorum..

    YanıtlaSil
  12. yazdıklarınıza kalben katılıyorum tebrik ederim güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  13. güzel bir yazı olmuş ,sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir soru-cevap olmuş :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum benden de size sevgiler:))

      Sil
  15. Yeni başlayanlar için bloga giriş gibi olmuş, şahane (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim en azından merak edipte sormaya çekinenler olabilir inşallah sorularına az da olsa cevap bulabilirler:))

      Sil
  16. Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  17. çok guzel bır yazı olmus ellerıne saglık canım ve her soyledıgıne de harfıyen katılıyorum

    YanıtlaSil